Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Daňové úniky v oblasti zdaňování příjmů umělců
Pavlíčková, Tereza
V textu je popsáno, jak jsou zdaňovány příjmy umělců, je rozebrána legislativa platící na území České republiky a zahrnuty též mezinárodní smlouvy o zamezení dvojího zdanění. Ve spojení s legislativou jsou vylíčeny jednotlivé případy umělců, řešené v minulosti Evropským soudním dvorem. V souvislosti s daňovou teorií je nastíněna problematika daňových úniků, jak se rozlišují, co je způsobuje a jak jim případně zabránit. V praktické části práce jsou analyzovány příjmy jednotlivých umělců, kteří poskytli informace o svých příjmech pro účely této práce a dále jsou vyobrazena specifika výdělečné činnosti v hereckém prostředí. Na konci je provedena kvantifikace daňových úniků v umělecké oblasti, vyvozen závěr a navrženo řešení.
Vnitřní procesy herce
Kukuczková, Anna ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Práce se zabývá procesy probíhajícími v mysli herce, a to jak při práci na postavě v průběhu zkoušení, tak i při jejím dalším životě na jevišti v reprízách inscenace. Věnuje se popisům příprav na zkoušky a představení, jednotlivým druhům zkoušek a rozmanitým způsobům práce s textem. Na vše nahlíží s vědomím specifických odlišností divadelních žánrů. Autorka vychází převážně ze svých zkušeností.
TERRA HISTRIONIS: ZKOUMÁNÍ HERECKÉHO UMĚNÍ
Adamová, Marie ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Práce se zabývá ustanovením základního pohledu na herce jako na herecký komponent a sleduje jeho tvorbu nejen během představení, ale také postupy a herecké techniky při zkoušení divadelní inscenace.
Film in the 1940s - 1960s in the USA and Czechoslovakia
Matějíčková, Simona ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Tato práce se zabývá filmy vytvořenými v Československu a USA ve 40. - 60. letech 20. století. Zaměřuje se také s historickými událostmi této doby. Dále popisuje politické pozadí USA a Československa za účelem zjistit, zda ovlivnilo filmový průmysl. Tato práce poskytuje krátký popis filmových žánrů ve 40. - 60. letech 20. století. Dále zmiňuje nejznámější herce, herečky a režiséry, kteří se stali symboly své doby, a také zaměřuje na výzkum ve formě dotazníku, který ukazuje, zda se studenti na univerzitách zajímají o filmy z této doby. Klíčová slova: filmový průmysl, 40. - 60. léta 20. století, herci, režiséři, historie, USA, Československo, filmové žánry.
Psychosomatika a slovní jednání
Hacurová, Eva ; SZYMIKOVÁ, Regina (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Ve své magisterské práci se zaměřuji na psychosomatické, vnitřní a vnější, předpoklady herce, které jsou neodmyslitelnou součástí hereckého talentu. Zabývám se otázkou, do jaké míry je herecký výkon ovlivňován povahou člověka, jeho vlastnostmi a charakterem. Práce je zkoumáním vztahu mezi tělem a psychikou a to především jejího vlivu na vytváření herecké postavy v průběhu zkušebního procesu a celkového mluvního i fyzického jevištního jednání. Pojmenovávám nejen své vlastní herecké předpoklady, ale i problémy, které mě provázely v průběhu studia, ať už v klauzurních, tak i v absolventských rolích v divadle Disk. Poukazuji na herecké zlozvyky, rizika vztahů s hereckými partnery a tvůrčím kolektivem i na nutnost výkonávat profesi zodpovědně a umělecky, uvědomovat si své přednosti i nedostatky a cíleně pracovat na jejich odstranění.
Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.
Herec a strach
Roleček, Vít ; OTČENÁŠEK, Štěpán (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci pojmenovávám původy a projevy strachu v herecké profesi. Vycházím přitom ze svých dosavadních jevištních zkušeností před a při studiu činoherního herectví na divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze a také ze svých prvních zkušeností v profesionálních souborech v kamenných divadlech po České republice. Má práce je podložena odbornou literaturou, se kterou jsem se seznámil v rámci výuky na akademii a je inspirována rozhovory a konzultacemi s lidmi pohybujícími se v uměleckém prostředí. Ve své práci reflektuji své psychické pochody, stavy a bloky nejen při jevištní tvorbě, ale i ve svém osobním životě. Domnívám se, že strach může herce ovládat a způsobovat jeho mylné herecké jednání, proto jsem se rozhodl pro volbu tohoto tématu.
Serge Reggiani, důležitost nenápadnosti
Hrzina, Václav ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; Slavíková, Nataša (oponent)
Ve své práci se snažím odhalit význam herce pro film. Vybral jsem si Serge Reggianiho, nepříliš známého francouzského herce, který ale prošel mnoha důležitými filmy, ať už v hlavních anebo menších úlohách. Co vlastně znamená herectví ve filmu, co umožňuje herci svobodu před kamerou a je vůbec schopen hrát v každém filmu jinak. Pestrost a délka jeho filmografie a různé režijní styly, kterými prošel, mi umožní konkretizovat si postoj jednoho herce a percepci jeho „různých“ postav divákem. Zároveň se chci ve své práci věnovat filmovým metodám práce s herci.
Antické divadlo očima Milana Sládka
Biel, Petr ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Tato práce se zaměřuje na život, divadelní tvorbu a specifický pohled na antické divadlo očima světoznámého mima Milana Sládka. Pojednává o vývoji této významné osobnosti mimického divadla, jeho specifickém stylu, dokumentuje proces tvorby inscenace Antigona, reflektuje její divácké reakce a v neposlední řadě také představuje mistra Milana Sládka v jeho lidské podobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.